Thursday, February 25, 2010

Jantina

31 Januari kali terakhir ibu dan ayah pergi tengok baby kat Pusat Perubatan Intan. Ibu suka tengok baby. Dah besar sangat. Dah tak boleh nak nampak semua2 dalam satu gambar macam masa 3 bulan dulu. Kali ni ibu dan ayah dah nampak tulang belakang baby, tulang rusuk dan juga denyutan jantung baby dengan sangat jelas. Ayah tanya jantina baby kat Dr. Belek punya belek, Dr tunjukkan sesuatu dan kata "Rasanya baby * ni. Tapi tak pasti sangat. Kalau scan pulak bulan depan insyaAllah jelas."

Ibu ngan ayah takde preference baby boy atau girl. Jadi kami gembira je walau yang mana pon kami dapat. Yang penting cukup sifat dan sihat.

Ramai orang bertanya, tapi ibu selalu jawab "Rahsia". Bukan apa, Dr. pon tak pasti, malas lah nak cakap2. Kadang2, walau doktor dah sahkan berkali2, tetap lain jantinanya bila lahir. Kuasa Tuhan yang maha besar.

Lagi pun, ibu seronok dengar orang berteka teki. Ada yang kata baby boy sebab bentuk perut ibu muncung ke depan dan aktif sangat menendang. Ada yang kata girl sebab cam malu2 dan sebab ibu tak berapa suka makan daging masa ngandung. Ada juga yang kata mungkin baby girl tapi ikut pesen ibu, itu pasal aktif sangat di dalam. Macam2 lah lagi petua2 itu dan ini yang diberitahu oleh kawan2 yang ibu cuba untuk teka apa jantina bayi ibu ni. Saja seronok2. Hehe.

Minggu depan dah masuk trimester ke-3. Ini bermakna ibu dah mula kena kira bilangan kali baby menendang dan catat dalam buku merah. Kalau sekarang pon dah menendang berpuluh2 kali sehari, minggu depan camne lah agaknya? (",)

1 comment:

  1. semoga dapat baby cantik manis macam akak jugak..wee~~ (^^,)~~

    ReplyDelete