Tuesday, October 5, 2021

Tok dah takde

 2 September 2021


Tiba-tiba saya terjaga, lampu di luar bilik masih terpasang. Lantas saya tertanya-tanya pada diri sendiri, "Pukul berapa ya?".


Saya terus bangkit dan keluar dari bilik. Sekilas saya menoleh ke arah jam,"Hmmm... pukul 1:24 pagi." Saya segera bergerak ke ruang tengah untuk membacakan Yasin lagi untuk Tok yang sedang sakit.


Sesampainya saya, kelihatan Tok terbujur kaku di atas katil dengan semua orang mengelilinginya; Tok Nyang, Tok Lang berdua, Ayah, Ibu, Pak Ngah dan Mak Su. Ibu berbisik ke telinga saya,"Tok dah takde".


Ya, pada tarikh 29.8.2021, Tok telah meninggalkan dunia ini.


Allahu Akhbar, rindunya pada Tok. Rindu suara Tok,wajah Tok. Namun, Tok telah pergi selamanya dan takkan kembali. Semoga Allahyarhamah Tok Mahni binti Abdullah diampunkan segala dosa dan dimasukkan ke syurga. Amin.


-Mawaddah-



No comments:

Post a Comment