Tuesday, November 3, 2009

Comel

Ada satu masa menunggu tu, aku main2 ngan sorang budak lelaki kecil. Berbaju kemeja belang, berkolar. Pakai kopiah. Dalam 2 tahun umurnya barangkali. Sangat aktif. Tak takut orang. Ketek..ketek..ketek..dia berjalan ke hulu ke hilir. Comel. Ummi dia tengah sarat, tak larat nak ligan.

Kami duduk tepi dinding yang ada dilukis mural. Aku tunjuk dan sebut nama2 binatang dan tumbuhan yang ada kat situ. Dia ikut. Once dia kutip getah gelang kat atas lantai, aku suruh buang dalam tong sampah. Dia patuh. Pandai pulak tu cari tong sampah walau aku tak tunjuk. Siap cari yang paling dekat dan buang ke dalam tong yang bertutup tu lagi.

Lepas tu dia datang semula ke kerusi yang kami duduk sama2 tadi. Masa tu aku dah dok kat Abang semula. Dia pandang kat aku, terkebil2. Aku jadi serba salah. "Itu pandangan memanggil ke Abang?" Abang sengih. Aku bangun, pergi dekat, terus dia panjat kerusi, tunjuk lagi ke dinding. Ya, memang sahlah dia panggil aku. Hehe. Kami belajar bersama2 lagi.

Siapa namanya, di mana tinggalnya, semua aku tak tahu. Yang pasti aku harap dapat jumpa dia lagi, suatu hari nanti. (",)

2 comments:

  1. kata org kalu pregnant then ada budak laki suka no dekat dgn kita, tu ada harapan dapat baby girl..

    aku dulu pon camtu, skali betul baby girl. tapi tak tau la kesahihannya.

    ReplyDelete
  2. Pernah dengar jugak pasal tu. Tapi masalahnya budak laki ke pempuan ke sume ok je ngan aku. Ada kebarangkalian aku dapat sepasang ke? mmm...

    ReplyDelete